Kozí dráha - petice
V rámci voleb do krajského zastupitelstva Ústeckého kraje máme petici za obnovení provozuschopnosti Kozí dráhy

Podpisů přibývá ... nejen těch obyčejných lidí, ale i politiků ... A napříč politickým spektrem!

V rámci natáčení dokumentu Záhada lokálek jsme získali pár dalších podpisů, které pro nás mají cenu, neboť se jedná o zastupitele měst a obcí, které mají co společného s Kozí dráhou. V současné chvíli máme 4562 podpisů. A kdo z politiků podepsal? Tak třeba:

náměstek hejtmana Ústeckého kraje Jaroslav Komínek, zastupitel Magistrátu města Teplice Adam Souček, zastupitel města Novosedlice Tomáš Pelcman ... Děkujeme! foto: www.zahadalokalek.cz

Dnešní natáčení dalšího dílu Záhada lokálek

Dnes 24. 10. 2020 jsme se měli možnost podílet na natáčení další části dokumentu Záhada lokálek, přičemž v rámci této akci přišli naši petici podpořit i místní zastupitelé: Magistrátu města Teplic, města Novosedlice, i samotní autoři projektu Záhada lokálek včetně režisérky projektu Andy Primusové.

Děkujeme! Vaše VIZE - národní socialisté


Skvělá zpráva! Správa železnic vyzkoušela v Ejpovickém tunelu rychlost
200 km/hod!

Na portálu youtube se objevilo video, kde Správa železnic ukazuje, jak s rakouskou soupravou vyzkoušela v Ejpovickém tunelu rychlost 200 km/hod. To je úctyhodný výkon! Pokud však vezmeme v úvahu, že ve Francii, Německu či dokonce Španělsku se běžně prohánějí vlaky rychlostí nad 300 km/hod, je to spíše ostudné. Otázkou tedy zůstává, kdy se dočkáme i toho, že Správa železnic opraví Kozí dráhu tak, aby jí mohli jednotliví provozovatelé dopravy používat. Možná by se hodila nějaká sázková soutěž zda to bude ještě v tomto století. Bohužel...

PODPISOVÁ AKCE


Pokud nemáte co dělat v sobotu 10.10.2020 můžete s námi vyrazit na výlet. Nebo jen tak přijít a podpořit nás podpisem pod peticí za Kozí dráhu.

Kde budeme?

v 8:00 vyrážíme vlakem směr Bohušovice nad Ohří - Ústí nad Labem - příjezd 8:52

v 9:00 - 9:50 nás najdete před hlavním nádražím v Ústí nad Labem, případní zájemci o podporu petice od nás obdrží malý dárek.

v 9:58 - 10:24 pojedeme vlakem směr Děčín hlavní nádraží

v 10: 30 - 12:00 budeme sbírat podpisy před hlavním nádražím v Děčíně

12:00 - 13:00 pěší procházka na zastávku: Děčín zastávka (první zastavení na Kozí dráze)

Co si zde řekneme? Něco o historii trati, jejímu možnému využití  - představí Bc. Jan Vondrouš

13:00 - 14:00 pěší procházka zpět na hlavní nádraží

14:00 - 15:00 restaurace na nádraží v Děčíně - sběr podpisu a případný pozdní oběd

15:22 odjezd směr Bohušovice nad Ohří


Dnešní  článek na Polabských novinách 1.10.2020

https://polabskenoviny.cz/krajske-volby/vize-narodni-socialiste-jaky-je-v-lokalkach-potencial-velky/

Mnoho lidí se asi zeptá, proč bojujeme právě za lokálky - naprosto nepotřebné tratě, kde stejně nikdy nikdo nebude jezdit. Kdy náklady na údržbu a provoz jsou naprosto nehospodárné a místo toho se vyplatí raději nakoupit jeden dva autobusy. A je to!

Již jsou to dva roky, kdy se bojovalo o trať 097 Lovosice - Teplice. A výsledkem je po sedmi letech občanské "neposlušnosti" v podobě petic a protestů soukromník, který provozuje trať alespoň z Lovosic do Chotiměře. Oprava trati v oblasti sesuvu se plánuje. Jenže ono to všechno není jen o tom provozu. Když jsme začínali s peticí právě za obnovu této tratě, první kdo nám přišel na pomoc byli místní podnikatelé restauratéři. Ano pro ně je železnice velmi důležitá, protože ta je schopná přivést nejen obyčejného člověka, ale také cyklisty, kočárky a tedy i celé rodiny. Prvním velkým potenciálem je tedy turistický ruch. Aby byl ruch, musí být ale i duch - a to především ten podnikatelský, který je schopný na takovou dopravu navázat.

Druhým významným faktorem, který si málo uvědomuje je provázanost spojů. Zkuste si schválně z Jednoho místa Ústeckého kraje zjistit dostupnost do nějaké obce v Moravskoslezském kraji bez použití železnice... Pravděpodobně to bude na dlouho. I z tohoto důvodu mají lokálky stále svůj význam.

Svůj neodmyslitelný význam mají ale také z hlediska zastavení vylidňování venkova. Taktová doprava, provázanost spojů a život na nádraží v podobě upravené a čisté nádražní restaurace s mnoha informačními panely o regionálních pamětihodnostech a turisticky zajímavých akcích by byl ráj. Tak to bylo za našich předků. To jen my musíme pod Říp dojet na parkoviště autem a těch pár set metrů dojít pěšky a pak se být do prsou, jak velkého sportovního ducha máme.

Dalším nesporným argumentem je možnost využití pro nákladní přepravu, která je nárazová nebo sezónní. Ať se to již týká dřevozpracujícího průmyslu, velkých staveb, či zemědělství. I to ale dnes pokulhává. Naše silnice brázdí přetížené kamiony s nákladem klád, které by klidně mohly cestovat po železnici. V rámci Ústeckého kraje lze zmínit všechny cesty do papíren ve Štětí a pomalu šplhající se kamiony klád směřující právě do tohoto místa. Otrava téměř pro každého řidiče s osobním automobilem.

Pro tyto všechny důvody chceme také, aby fungovala Kozí dráha. Může to být velmi rychlé spojení Teplic a Děčína a dál do Německa, či přes Sebnitz na Rumburk. Díky takovému spojení by mohlo najít pracovní uplatnění mnoho lidí třeba ze Šluknovska na Teplicku a obráceně zase by mohlo být Šluknovsko rájem pro víkendové turisty z Teplicka. Němečtí turisté by mohli více cestovat přes Krušné hory. To by byla nyní velká výzva, když se hovoří o tak rekordním úbytku zahraničních turistů. Jenom chtít a umět rozjet Kozí dráhu!

Bc. Jan Vondrouš

v letech 2007 - 2008 manažer Českých drah a.s.

a pak 2008 - 2009, ministerský rada, Ministerstvo dopravy ČR



Na začátku byla výzva autorů dokumentu Záhada lokálek

Kolik máme podpisů za pátek 25.9.2020 a sobotu 26.9.2020? Zkuste uhodnout! Kdo tipne nejbližší číslo do pondělí 28.9.2020 18:00 hodin získá od nás dort v podobě mašinky!

Na odměnu nevzniká žádný právní nárok, tipovací soutěže se mohou účastnit pouze osoby žijící v rámci Ústeckého kraje.

Pokračování...

V rámci volební kampaně do zastupitelstva Ústeckého kraje  nám přišel dotaz, jak se díváme na obnovení  provozu na železniční trati Děčín -Oldřichov u Duchcova od autorů dokumentu Záhada lokálek. naše vyjádření bylo strohé a jasné: Jsme jednoznačně PRO!

Abychom ale na začátek uvedli pár argumentů, které zní veřejností, dovolujeme si sdílet odkaz na onen shora uvedený dokument, který se právě Kozí dráhy týká.

V rámci tohoto projektu byla vytvořena i petice, kterou je možné podepsat zde:
https://e-petice.cz/petice/chceme-vlaky-na-kozi-drahu.html

a nebo na jednotlivých petičních místech, které naleznete zde:

https://www.zahadalokalek.cz/kod=petice-kozi-draha

NAŠE PETICE:

Protože petice, kterou sestavil tým lidí kolem dokumentu není tak důrazná, rozhodli jsme se v rámci předvolební kampaně přijít  s novou peticí - důraznější. Je to jednoduché: aby se politická strana dostala do krajského zastupitelstva Ústeckého kraje, potřebuje cca 10.000 hlasů, tedy voličů. Aby byla úspěšná naše petice, která je směrována Poslanecké sněmovně a aby došlo k projednání problému na půdě Poslanecké sněmovny, musí petice obsahovat minimálně také 10.000 podpisů. Zatímco na získání voličů máme přibližně týden, na podpisy pod petici můžeme mít času kolik chceme... To by ale pro nás nebyla výzva a pokud uvážíme, že i další strany hlásají a mají v programu obnovení provozu na Kozí dráze, rozhodli jsme se oslovit i je a uspořádat soutěž, kdo do týdne sežene víc hlasů. Možná je to přeci jenom lepší politické klání, než předvolební debaty, předvolební fotbalová utkání a podobně. Třeba se nám podaří posunout věc do předu, protože to je naše VIZE. Držte nám palce!

A nyní k petici:

PETICE

dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním

"za obnovení provozuschopnosti železniční tratě Děčín - Oldřichov u Duchova zvaná Kozí dráha"

My, níže podepsaní, prostřednictvím této petice žádáme Poslaneckou sněmovnu Parlamentu České republiky, aby vyzvala Ministra dopravy Vlády ČR ke konání ve věci uložení povinnosti Správě železnic hospodárně nakládat se svým majetkem a uvést do provozu železniční trať Děčín - Oldřichov u Duchova a to tak, aby bylo možné provozovat jednotlivými dopravci vlaky, které jsou na této trati žádané. Zároveň žádáme Poslaneckou sněmovnu PČR, aby pověřila v rámci kontrolní činnosti Nejvyšší kontrolní úřad kontrolou dodržování zákonů státní organizací Správa železnic, neboť se domníváme, že neudržováním sjízdnosti železniční trati dochází k porušování zákona.

Argumenty pro:
1) Trať může být dostatečně využívána k dopravě do zaměstnání, škol a turistice.

2) Kraj a místní samospráva podporují (jak je veřejně uváděno) obnovu provozu.

3) Náklady na obnovu ve výši uváděnými SŽ nepředstavují takovou zátěž a obnova a údržba trati je povinností vyplývající ze zákona.

4) Provoz by byl dále zajišťován národním i dalšími dopravci, pokud by Správa železnic spravovala svůj majetek hospodárně.

Děkujeme.

Za petiční výbor:

Bc. Jan Vondrouš, U stadionu 297, 41156 Bohušovice nad Ohří

Bc. Anna Voříšková, Matěje Kopeckého 406/1 Ústí nad Labem 40003

Mgr. Petr Leník, Werichova 2010/1, Litoměřice 412 01

Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn:
kterýkoliv člen petičního výboru (klauzule vyžadovaná §5, písm. 1 zák. č. 85/1990 Sb.)

V Litoměřicích dne 25. 9. 2020

Jménem petičního výboru Bc. Jan Vondrouš

Adresováno:

Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky, Sněmovní 4, 110 01 Praha

Kde petici podepsat?

V průběhu víkendu zveřejníme petiční místa. Je ji možné ale také získat prostřednictvím dotazu na e-mail: vizens-ul@centrum.cz

Petici je možné také najít zde:

Podepsané archy prosím komunikujte také přes e-mail:  vizens-ul@centrum.cz , tak abychom se domluvili na jejich nejrychlejším předání. Děkujeme

Děkujeme za podporu! Team VIZE - národní socialisté